Copywriter. Bár azóta, hogy a Jóbarátokban Chandler Bing új munkájának megnevezését sikerült Fénymásoló-kezelő segédnek fordítani (Junior Advertising Copywriter) sokat nőtt a pozíció ismertsége, még a mai napig sokan a Google-ért nyúlnak, ha egy álláshirdetésben meglátják a kifejezést.
Na persze ez a szövegíró, nem az a szövegíró, aki dalt, regényt, vagy színdarabot ír, sokkal inkább valaki, aki ismeri a célcsoport nyelvét, igényeit és azt megfelelő marketing eszközökhöz tudja igazítani.
A jó szöveg célja nem a termék, a szolgáltatás bemutatása, hanem sokkal inkább a figyelem felkeltése. Írni mindenki tud, gondolhatnánk, ez azonban nem feltétlenül igaz. Egy jó szöveg megírásához különleges képességek kellenek, és (mondjuk megint!) a célcsoport ismerete.
Mi, a Uzine-nál komplex megoldásokat nyújtunk, álljon itt most egy olyan példa, amelyre mai napig büszkék vagyunk. Tavaly májusban indítottuk útjára a Turbó Diéta egyik ma is futó kampányát. A cél az volt, hogy új célcsoport, (a fiatal anyukák, akiknek problémát jelent a várandósság és a szülés után leadni a kilókat) találja meg a terméket, hogy elinduljon egyfajta konverzió, hogy ezek a hölgyek is úgy érezzék, van kihez fordulni kérdéseikkel.
A leg „testközelibbnek” azt éreztük, ha közvetlenül ezekhez az anyákhoz szólunk, elindítottuk hát a blogot: http://www.turbodieta.hu/anya-lefogy-blog
Már a megszólításban igyekeztünk egy személyes hangot megütni: „Anya vagyok, olyan, mint te. Hétköznapi problémákkal küzdök, úgy hívják őket: Makacs Kilók. Nem könnyű a harc, de én nem adom fel!”
Minden héten egy-egy új történettel jelentkeztünk, amelyet a cég Facebook oldalán is kommunikáltunk, kérdésekkel, játékokkal. A Blog néhány hét alatt sikeres lett – mai napig olvasható, az anyukák követik, olvassák, szeretik. SEO szempontból nagyon fontos volt, hogy a megfelelő szavakat tartalmazza, ugyanakkor a cég egyértelműen kérte, hogy ne agresszív értékesítésre törekedjünk. Szerencsére ez sikerült, a célcsoport jól fogadta, rövid idő alatt kedvelt fórummá vált.
A szövegírásról sokan, sokfélét mondtak, mondanak, mi abban hiszünk, hogy a célcsoport ismerete a legfontosabb. Ha az adott felület (legyen az egy honlap, szórólap, PR cikk, blog vagy magazin) rosszul kommunikál, ha nem találja meg az olvasóját majdnem mindegy, hogy miről szól a szöveg. Nem fogják szeretni.
Egy jó szöveggel azonban már könnyebb dolgozni. Utána már csak a megfelelő marketingre és kommunikációra van szükség, hogy el is érje olvasóját, nem igaz?